Extra tochtje Namen Dinant en terug naar Nmen - Reisverslag uit Manage, België van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu Extra tochtje Namen Dinant en terug naar Nmen - Reisverslag uit Manage, België van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu

Extra tochtje Namen Dinant en terug naar Nmen

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Kees en Ria

02 Augustus 2018 | België, Manage

Omdat het nog steeds heet is,doen we alles rustig aan.We zijn op ons gemak naar het centrum van Namen gelopen en even rondgelopen in de INNO. Groot warenhuis,maar niets naar ons zin gevonden.Op de terugweg zagen we Wim op een terras zitten ,dus Kees erbij en Ria met Loes nog even naar korte broeken gaan zoeken.Niets meer te vinden natuurlijk. Toen maar gaan eten,Tapas op een Terras. Terug naar de boot ,en daar lag de Jonge Sietze ook,dus waren we weer met 3 boten. We hebben besloten om weer de tocht naar Dinant te doen,dit vinden wij het mooiste stuk van de Maas en varen het elk jaar wel een keer.Dit jaar dus voor de 2e keer,maar het verveeld nooit.Kees en ik zijn lekker Vlaamse frieten gaan eten bij het Frietkot. De andere hadden daar geen trek in. De volgende dag gaan varen
en na 6 sluizen afgemeerd een de steigers van Dinant voor de Restaurants.
Iedereen vond het een fantastische tocht en blij dat ze dat gedaan hebben
De volgende dag zijn Nico en Wim via de trappen naar de Citadel gegaan en Alice en Kees met de kabelbaan.Loes had geen zin en ik ben al 2x boven geweest.Er waren boven op de Citadel ook Zandsculpturen, terug is iedereen met de Kabelbaan gegaan.s'Avonds werden we getrakteerd op een BBQ door Alice,Nico,Los en Wim omdat we al die dagen als een soort reisgids mooie plekken en tips hadden gegeven.En...omdat we morgen richting huis gaan en zij blijven nog liggen.Er komt bezoek uit USA en die willen we graag even zien.Super lekker gegeten en een hele gezellige avond gehad.De volgende ochtend zijn we uitgezwaaid door iedereen .Van Dinant door gevaren naar Huy,daar in de 1e Jachthaven afgemeerd en later lekker boven in de Brasserie gaan eten.Te heet om te koken (en geen zin).We hebben een hele leuke tijd gehad met de Johanna en de Jonge Sietze,we zullen ze gaan missen.Maar....we houden contact met ze.Tot de volgende keer en groetjes van Kees en Ria van de SEAWOLF