Weer een korte stremming - Reisverslag uit Namen, België van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu Weer een korte stremming - Reisverslag uit Namen, België van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu

Weer een korte stremming

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Kees en Ria

30 Juli 2018 | België, Namen

De bedoeling was om vanaf Marchienne au Pont naar Namen te gaan Dus met 4 boten naar sluis Marchienne gevaren,daar hoorden we dat de volgende sluis gestemd was.Pech voor ons maar niet getreurd gekeerd en toen verder over de Sambre richting Frankrijk gevaren.Na 6 sluizen afgemeerd aan de kade van Thuin. Stoeltjes op de kade gezet in de schaduw en wat gedronken met Loes,Wim,Alice en Nico.Later samen met Loes en Wim gaan zoeken naar een Restaurant,maar ....alles gesloten.Alleen de Pizzaria was open.Daar dus Pizza's gehaald en bij ons aan boord gegeten.De volgende dag allemaal de stoeltjes en tafeltjes op de wal gezet en gezellig met z'n alles Baguette met kaasjes,fruit en salade gegeten.S'Avonds was de Brasserie boot open ,dus daar gaan eten met z'n allen.Zaterdag hebben we een schoonmaak dag gehouden.Moest nodig gebeuren.Hebben s'avonds op de Jonge Sietze pasta gegeten die Loes had gekookt.Zondag zijn we gaan varen met de Johanna,Nico en Alice van de Tjalk bleven nog een dag liggen,want we kunnen maar met 2 boten tegelijk geschut worden.Na 10 sluizen afgemeerd beneden de sluis Auvalais aan een aardig kade.We lagen met 2 speedjachten in de sluis en die vertrokken vol gas,was lastig afmeren maar het lukte wel.Kees is samen met Wim Diesel gaan halen,de pomp is vlak bij.Daarna op de Johanna wat gedronken.Het is nog steeds heet,en het is steeds moeilijker om de boot binnen koel te houden ondanks dat we alles zoveel mogelijk zon vrij maken.Er is ook een grote Lidl ,dus de volgende dag eerst boodschappen gaan doen en toen gaan varen.Na 3 sluizen afgemeerd aan de kade van Namen.Kees met een Jeton van vorig jaar water getankt.Wim moest eerst naar het Havenkantoor om
Jetons te kopen ,heb je ook nodig voor stroom.We hebben vaak WIFI gehad onderweg maar het nadeel is dat vaak elke 15 of 20 min opnieuw in moet loggen.Dat schiet niet op als je een verslag schrijf of foto's toe wil voegen.Groeten Kees en Ria van de SEAWOLF