Het Historisch Centrum kanaal met de 4 Ascenseurs - Reisverslag uit La Louvière, België van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu Het Historisch Centrum kanaal met de 4 Ascenseurs - Reisverslag uit La Louvière, België van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu

Het Historisch Centrum kanaal met de 4 Ascenseurs

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Kees en Ria

25 Juli 2018 | België, La Louvière

Vanaf Mons zijn we met de zeilboot Johanna.via 2 grote sluizen met drijvende bolders naar Thieu gevaren.Daar door de zelfbedieningssluis Thieu en afgemeerd voor de 1e Ascenseur.Je ziet vanaf het kanaal ook de grote lift van Strepy Thieu.Het is een belevenis dit te doen met je eigen boot.We hebben er eens 1 gedaan ,jaren geleden maar 4 stuks is toch iets anders.Na de 3e lift zijn we aan de kant gegaan voor de nacht ,samen met de Johanna.
De volgende dag zijn we door de laatste gegaan en toen door gevaren naar Charleroi.Dit stuk is mooi van lelijkheid,oude fabrieken alles dik onder de roest en erg verwaarloosd.Net voorbij Charleroi is een ponton bij een Kerkschip.In Marchienne au Pont.Hier lag al een Nederlandse Tjalk.Ook met aardige mensen,die waren blij dat er nog een paar boten kwamen.Alleen is maar alleen.Het vervolg komt nog maar het is te heet.