Bezoek,hitte ......vuurwerk en zijn nu in Belgie - Reisverslag uit Péronnes, België van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu Bezoek,hitte ......vuurwerk en zijn nu in Belgie - Reisverslag uit Péronnes, België van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu

Bezoek,hitte ......vuurwerk en zijn nu in Belgie

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Kees en Ria

22 Juli 2018 | België, Péronnes

We hebben 2 dagen met de Kids in Chalon gelegen en daar leuke dingen met Sophie gedaan en met z'n allen gewandeld en de stad gezien vanuit een treintje.Eigenlijk was het te warm .Er was in de stad een muziektent waar om de paar uur een andere band optrad.Cajun muziek e.d..Daarna zijn we naar een grasveld gevaren met Sophie en Marina en Peter is met de auto gegaan.Daar lekker de BBQ aangehad.Het was alleen jammer dat er héél véél muggen e.d. waren.Na 4 dagen zijn de Kids naar huis gegaan en wij zijn gaan varen richting Condé sur Marne gevaren.Daar was de haven vol met vaste liggers,dus zijn we aan de wachtkade voor de sluis gaan liggen.
Vroeg gaan varen als 3e schutting,er waren 2 boten voor ons die alleen wilde schutten.Afgemeerd in Sillery,daar was nog plek genoeg,dit is een fijne haven we liggen hier graag.Water getankt,afval weggebracht en gaan betalen voor 3 dagen.Overmogen is het 14 juli .dan werkt er niets dus ook de sluizen niet.Boodschappen gedaan bij de Intermarché.Kees ook nog 2 Cans Diesel gehaald.Ook nog twee wassen gedaan,er staat een mooie wasmachine en droger bij het havenkantoor.Er liggen Fransen naast ons met een leuke hond,die het liefst op de steiger lig,en met het omdraaien tussen onze boot en de wal viel.Kon hem gelukkig aan z.n tuigje eruit trekken.Foto gemaakt ,het koppie lijkt erg op onze Dasha.sÁvonds was er vuurwerk vlak voor de haven.Dus goed uitzicht.Het wordt steeds warmer dus vroeg varen.Na 13 sluizen zijn we na de laatste sluis aan de kant gegaan bij Berry au Bac.Met een regen buitje van 5 min.Bij een van de sluizen was een veldje met 5 Yourts ,die kan je huren.Bij de sluizen die we gedaan hebben zat een dubbele,dus je vaart uit de ene zo de andere in.We zijn in Soisson aan de kant gegaan ,hebben hier in 2007 ook gelegen en toen stonden er grote Silo's aan de overkant.Nu staan er Appartementen.De kade is erg verwaarloost ,er is wel stroom en water en alles gratis zijn hier 2 dagen gebleven en hebben de boot gewassen en binnen opgeruimd en schoongemaakt.De volgende dag maar kort gevaren en 3 sluizen gedaan.Het was te heet.We gaan naar Janville en Canal du Nord.Door het Souterain van Ruyaulcourt,deze heeft een passeerplaats in het midden.Daarna nog 1 sluis en beneden de sluis aan de kant gegaan.We waren het zat.We hebben vandaag 20 juli een lange dag ,om 8.00 gaan varen en 13 sluizen gedaan,onderweg geen plekken om af te meren dus door gevaren tot Marquion daar is een oude Kano ponton met een nieuw stuk hoger ponton voor 3 boten,we konden nog net aan het Kanoponton.Het was toen 18.00.En op 21 juli nog z'n dag.Weer om 8.00 gaan varen en om 18.00 waren we in Belgie net over de grens bij Peronnes.Onderweg 1 plek gezien bij Valenviennes,daar is een nieuwe afmeerplek midden in de stad.We liggen liever niet op zaterdag avond in een centrum van een stad.
En nu liggen we 2 dagen hier in de haven,in een kom,een Restaurantje erbij,wasmachine en droger(dus weer gewassen)en een steiger alleen voor passanten.Er liggen diverse Nederlanders.Ern we hebben WIFI.Onderweg ook wel WIFI gehad,maar moet dan iedere 15 min.inloggen en dat is lastig om een verslag te schrijven en foto's toe te voegen.Wel dit was het dan weer voor vandaag.Morgen gaan we richting Mons en dan proberen we de 4 oude liften te nemen.Groeten van Kees en Ria van de SEAWOLF

• 22 Juli 2018 - 13:45

Georgette:

Leuk om weer wat van jullie te horen. Het klinkt dat alles goed gaat en veel plezier met de kinderen.
    Hier gaat alles goed. Ook erg warm, maar daar zijn we wel aangewend.
    Verder niets nieuws te vermelden.
    Veel liefs en kusjes en veel plezier! geniet er maar van!!
    Georgette