Rondje groene hart van Weesp naar Haastrecht. - Reisverslag uit Haastrecht, Nederland van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu Rondje groene hart van Weesp naar Haastrecht. - Reisverslag uit Haastrecht, Nederland van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu

Rondje groene hart van Weesp naar Haastrecht.

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Kees en Ria

06 September 2018 | Nederland, Haastrecht

We blijven nog een dag in Weesp,eerst uitgeslapen en toen naar de AH en daar lekkere hapjes gekocht.Verder geluierd.De volgende dag zijn we naar Nieuwegein gevaren over de Vecht tot Breukelen en daar het Amsterdam Rijnkanaal op tot aan het Merwede kanaal.Door de sluis en toen afgemeerd bij het Plaza City van Nieuwegein.De kade lag vol maar als er 1 boot iets naar achter gaat kunnen we er tussen.Aan de overkant gewacht tot de schipper er was,die heeft de boot iets naar achter getrokken en toen wij er tussen.He.t word s'avonds wat frisser,we hebben dan ook de sprei op bed gelegd .Vrijdag hebben we lekker door de Plaza gelopen en bij de ANWB voor Kees paar T shirts gekocht.Verder niets,Zaterdag dan is er Markt boven bij de Plaza,Naar de Markt maar hebben niets gekocht en zijn doorgelopen naar de Dirk.Daar boodschappen gedaan .Kees nar de boot en ik ben even alleen gaan winkelen,mooie blazer en blouce gekocht.We hebben koffie met een bosche bol gedronken en Kees is nog even Kibbeling op de Markt gaan halen.Lekker hoor.Omdat het frisser wordt hebben we de blauwe tent erop gezet,Dan blijft de warmte iets meer in de kuip hangen.En de lichte tent kon droog opgeruimd worden.Zondag hebben we uitgeslapen en zijn toen gaan varen.Onder het varen een klein wasje gedaan .Bij Montfoort eerst afgemeerd om water te tanken en daarna afgemeerd vlak bij het centrum.Hier was het ook erg rustig.Maandag eerst naar de AH voor de Bonus aanbiedingen en daarna de ramen gezeemd en de WC schoongemaakt.Na het eten het gasstel en de kastjes schoongemaakt.Doe dit natuurlijk wel vaker,maar niet zo uitgebreid,maar meer met de Franse slag.Dinsdag hoorde we van een schipper dat het Waaierschut sluisje gestremd is tot vrijdag,dus doen we het maar rustig aan .Toch gaan varen naar Oudewater is ook een heel leuk stadje.Daar aan de kant,maar de motor 1 uur laten draaien voor de accu.Ook hier is er plek genoeg.Woensdag door het stadje gelopen en daar was ook een Markt.Lekkere appels gekocht.We kregen een berichtje van Alice dat Nico met krukken loopt,had gestoeid met een geit.
Donderdag zijn we tocht gaan varen,want er kwamen boten vanaf de Waaierschut sluis langs dus volgens ons werkt het weer.Zijn tot Haastrecht gevaren en zijn daar voorbij de brug aan de kant gegaan.Even langs de Coop.Toen de films van de Gopro op het geheugen gezet.