Rondje groene hart.van de Haven naar Weesp - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu Rondje groene hart.van de Haven naar Weesp - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu

Rondje groene hart.van de Haven naar Weesp

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Kees en Ria

29 Augustus 2018 | Nederland, Weesp

Hallo we zijn weer onderweg.10 dagen thuis geweest en in die tijd hebben we gezellig avond met de familie gehad.Kees een kies laten trekken,met de auto naar de garage geweest een nieuwe Douchepomp in de boot geplaatst lekker vis gegeten in Scheveningen met onze kleindochter.En als je thuis ben ook gelijk een paar wassen gedaan.Maar dan toch op 24 augustus zijn we weer gaan varen.Deze 1e dag een hele korte reis.Van de Vlietopper naar de Wilhelminabrug in Leiden.De volgende dag zijn we tot aan Bodegraven gegaan en daar aan de kant.Tussen de buien door naar het winkelcentrum gegaan voor onze Zaterdag krant een AD .De sluis werkt niet de hele dag ,maar af en toe en we betalen geen sluisgeld van €.2,50.Wel kwam de haven meester even langs om een folder te brengen.Daarin stond ook dat je via Aan Uit net WIFI krijg voor 24 uur. Dit natuurlijk gedaan.Je mag hier 3x24 uur gratis liggen.
Zondag zijn we om 10.00 gaan varen naar Woerden en na 1 uur afgemeerd aan de steigers van Woerden ,daar lagen 2 passanten.Het is de 1e keer dat we in de stad Woerden liggen.Ziet er gezellig uit.Door de stad gelopen ,er waren niet zoveel winkels open,Maar wel héél veel terrassen.Dus lekker ergens iets gedronken en toen terug naar de boot.Het weer viel ook tegen.Hier betaalde we .€.15,00 met water en stroom .maar geen WIFI.
Maandag eerst vers brood en maden gehaald en toen gaan varen over de Grecht en de Kromme Mijdrecht,net voor de Amstel aan de palen afgemeerd .Kees gaan vissen en ik ben de bakken na gaan kijken en heb spullen die we al een paar jaar niet gebruikt hebben weggedaan.En de foto's van telefoon en camera op de laptop gezet.Dinsdag varen over de Amstel,de Weespertrekvaart naar Weesp,onder het varen het vriesvak ontdooid.Voor de brug afgemeerd aan de graskant,er lag maar 1 boot,en door de stad gelopen.De Markt was net afgelopen,jammer voor Kees.Bij AH een paar boodschappen gedaan en terug naar de boot.Je moet hier nu ook betalen €.9,00 p/n.