We zijn weer even thuis - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu We zijn weer even thuis - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Kees en Ria Steegers - WaarBenJij.nu

We zijn weer even thuis

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Kees en Ria

12 Augustus 2018 | Nederland, Leidschendam

Het begon al goed,de sluis Bocholt heeft ons 1 uur laten wachten op een schutting.Sluis Lozen stond voor ons open.Net over de grens Diesel getankt met 327 liter in de tank kunnen we wel weer even vooruit.Bij sluis Weert 30 min.liggen wachten.Door de Stadsbrug van Weert en tijdens het wachten om door de 2e brug te varen kwamen onze vrienden met de Corrie 2 onze kant op.We zijn gekeerd en met de Corrie 2 weer door de Stadsbrug en daar aan de kant gegaan.Gezellig zitten kletsen en toen met z'n vieren gaan eten,was een leuke verrassing.Volgende dag vroeg gaan varen.Bij sluis Helmond ook weer 1 uur liggen wachten.Verder ging alles lekker vlot en we zijn tot Veghel gekomen.Daar in de Jachthaven afgemeerd.We varen deze keer de Zuid Willemsvaart tot Den Bosch en gaan dan over het Maxima kanaal naar de Maas.Dus niet door Den Bosch,met sluis 0 die alleen op maandag-woensdag en vrijdag schut om 11.00.Op de Maas hadden we stroom mee ,dus waren we vlug bij Heusden ,via Heusdens kanaal en Afgedamde Maas bij Woudrichem overgestoken naar Gorinchem.Daar door de Jachtensluis, die stond open.Door Gorinchem gevaren en afgemeerd in Jachthaven 't Gors in Arkel.Gaan betalen en lekker geluierd,we waren moe.Op zaterdag over het Merwedekanaal naar Vianen,de sluis stond open ,we waren net op tijd.
De Lek overgestoken en sluis Jutphaas stond ook open.Door gevaren naar Haastrecht ,daar afgemeerd en boodschappen gaan doen.Kees is later lekker Chinees gaan halen.Zondag via de Waaierschutsluis en de Julianasluis verder over de Gouwe,lekker rustig op zondag dachten we.Nou niet dus.Geschut met een Sleper,die iedereen met een flinke vaart passeerde.Lekker veel golven.Verderop zaten we achter een Containerschip en dat ging niet snel.Maar gelukkig stond de spoorbrug open.Om 14.0 zijn we afgemeerd in de haven.Opgeruimd,de was en verse spullen mee naar huis.De rest blijf aan boord ,want na 23 augustus gaan we nog een paar weken varen.De route !!!!!!!!!!!!!!!!!!!Groeten van kees en Ria van de SEAWOLF